Cartofi umpluti la cuptor

De mult timp imi doream sa-i pregatesc, dar cartofii din piata la ora asta sunt pe cat de mari si frumosi la exteriori, pe atat de negri si gaunosi in interior. Asa ca decat sa ma enervez, mai bine pas. Pana intr-o zi, cand eram cu Iepurasa Mica-Mica la cumparaturi in Cora. Intr-un colt imi zambeau niste cartofi noi, uriasi, made in Turcia. N-am rezistat si am umplut o punga cu vreo doua kilograme, in timp ce o invatam pe fiica-mea cum se numeste leguma asta lunguiata si cam murdara de felul ei (acum suntem in faza de a invata numele fructelor si al legumelor cand suntem la supermarket). Dar sa trecem la fapte...

Ingrediente
:
5 cartofi mari
200 g cascaval
200 g kaizer sau sunculita taraneasca (sau orice mezel afumat care sa aiba si putina slaninuta)
1 ceapa
3 linguri ulei
sare, piper (dupa gust)
Cum facem:
1. Spalam bine cartofii si ii punem punem la fiert. Ii incercam cu furculita (daca intra in ei, inseamna ca sunt fierti). Ii scoatem si ii decojim. Taiem cartofii in doua si ii scobim cu o lingurita. Punem miezul deoparte. (Daca nu reusiti sa ii scobiti si vi se rupe cartoful, lasati-l cu coaja. Asa e mai usor de scobit, dar mai incomod de mancat.)
2. Tocam kaizerul si ceapa. Radem cascavalul.
3. Intr-o tigaie punem putin ulei in care calim kaizerul 1 minut si apoi ceapa pana devine translucida. Adaugam miezul de cartofi pe care l-am pasat cu o furculita. Amestecam bine si punem trei sferturi din cascaval. Gustam si adaugam sare si piper dupa gust.
4. Intr-o tava punem hartie de copt si asezam jumatatile de cartof. Cu o lingura umplem fiecare cartof cu compozitia de mai sus. Radem cascaval deasupra si bagam la cuptor 40 de minute la foc mediu. Iepurasul Mare Degustator si Mare Criticator a comandat o portie dubla pentru a doua zi.
 Sfat pentru mamici : Pentru Iepurasa Mica-Mica am inlocuit kaizerul cu puiut fiert sau ficatel, la care am adaugat cascaval si miezul de la cartofi. I-a placut!

Comentarii

Anonim a spus…
Sotul meu i-a mancat pe toti si de obicei e un mare mofturos la mancare. Data viitoare o sa fac in tava mare.
Anonim a spus…
foarte, foarte buni. eu i-am gatit umpluti cu legume, fara pic de carne, chiar mancare de post.
am tocat ciuperci,ardei gras, ceapa, putin orez, patrunjel,marar, condimente... reteta permite imaginatiei sa joace :D mult succes. parintii mei au fost incantati !