Mancarica greceasca delicioasa

Ingrediente:
2 vinete
3 dovlecei
2 ardei kapia (sau grasi)
1 conserva de rosii (sau proaspete)
sare
piper (eu am pus piper alb pentru ca nu e atat de iute ca cel negru, dar e foarte aromat)
2 linguri de cimbru
5 linguri ulei
250 ml apa
300g branza (telemea, feta, cascaval - ideal toate, daca nu, de care aveti)

Cum facem:
1. Curatam vinetele de coaja si le tocam cubulete. La fel, procedam si cu dovleceii si ardeii.
 2. Intr-o tigaie punem uleiul in care rasturnam legumele tocate pana acum. Lasam 2 minute sa se inmoaie si apoi adaugam apa (la jumatate din nivelul legumelor). Mai fierbem 10 minute.
3. Adaugam sare si piper dupa gust, precum si conserva de rosii. Mai lasam sa se fiarba 8 minute, timp in care mai amestecam din cand in cand. Adaugam cimbru si dupa 2 minute inchidem focul.
 4. In vasele rezistente la cuptor (eu am folosit unele specific grecesti luate din Selgros), adaugam mancarica si deasupra presaram branzica taiata cubulete. (eu pun de obicei, telemea proaspata nu prea sarata care se va topi si feta care e mai sarata. Daca am si cascaval in casa, rad si din el putin. Nu disperati daca nu aveti toate tipurile de branza, iese foarte buna si doar cu telemea mai sarata.) Se da la cuptor 20 minute la 220 grade. E gata cand se rumeneste branzica.
Din cantitatile de mai sus mi-au iesit 3 castronase de mancare greaceasca cu branza la cuptor, cate unul pentru fiecare iepuras.
Serviti cu painica taraneasca prospata (deja imi ploua in gura!) Pofta buna!
 Sfat pentru mamici: Puneti branzica desarata si bebeii vor adora mancarica aceasta. Biancuta mea (Iepurasa Mica-Mica) ma cearta daca vreau sa-i iau farfuria inainte de a papa tot!

Comentarii

anna a spus…
De-abia astept sa o fac.
ioana a spus…
A iesit intr-adevar delicioasa si s-a facut foarte usor. Multumim pentru reteta.
Iepurasii Bucatari a spus…
Cu placere. Ma bucur ca iti ies retetele. Ma straduiesc sa le explic cat mai pe intelesul tuturor.