Paine din faina integrala cu seminte

De azi am intrat la regim …din nou…cu tinta precisa: eliminarea ULTIMILOR 2,5 kg acumulate din cauza sarcinii (au fost 20 la inceput) + 1,5 kg suplimentar. In total 4 kg tel final. Termen: 3 luni (regim si sala) Pentru aceasta am reinceput sa-mi prepar painica mea din faina integrala ca sa nu mai cumpar graham, caci oricum nu stiu ce contine. Nu va ganditi ca e o paine exclusiv pentru regim, Iepurasul Mare Degustator si Mare Criticator imi devoreaza jumatate din ea la o masa. Si Iepurasa Mica-Mica o mananca cu multa placere. Este o painica foarte sanatoasa si care nu necesita timp mult (5 minute preparare + o ora la cuptor). In plus, va prezint varianta upgradata cu seminte.

Ingrediente :
280 gr. faina integrala  de grau (am folosit ecologica de la Naturalia)
250 gr. iaurt (daca sunteti la regim, folositi iaurt cu 0% grasime)
1 ou
1 plic praf de copt
1/2 lingurita sare
1/2 lingurita zahar brun (poate fi si alb)
2 linguri seminte floarea soarelui decojite nesarate (se gasesc la plafar)
2 lingurite seminte susan pentru presarat deasupra
faina integrala si seminte de floarea soarelui
Cum facem:
1. Aprindem cuptorul ca sa fie incins cand vom baga painica.
2. Punem toate ingredientele intr-un bol si le amestecam cu mixerul (eu l-am folosit pe cel de pasat). Ne iese o coca lipicioasa peste care presaram semintele de floarea soarelui. (Uneori adaug si seminte de chimen. Voi puteti sa mai puneti de dovleac sau de in, mie personal nu-mi plac. In total, sa nu puneti mai mult de 2 linguri de seminte amestecate, altfel nu se mai coace.) Amestecam cu o furculita ca sa incorporam semintele in coca pe care o punem intr-o tava de chec. Presaram deasupra semintele de susan.
reteta paine din faina integrala cu seminte
 3. Dam la cuptor 60 de minute la foc mediu in cuptorul incins. Probam daca e gata cu o scobitoare. Daca iese curata, putem scoate painica. Daca nu, o mai lasam 15 minute. Va iese o painica delicioasa, gen graham.
graham facut in casapaine sanatoasa si rapid de facut
 Sfaturi :
1. Reteta nu iese cu drojdie uscata. Am incercat-o eu si a ajuns la cos.
2. O puteti face si cu faina alba (doar faina alba). Nu amestecati tipurile de faina. Am vrut eu sa-mi creez propriul mix (integrala, secara, neagra) si a ajuns tot la cos.
Sfat pentru mamici : Pentru Iepurasa Mica-Mica pun doua linguri de coca in forma inainte de a pune semintele (mi-e frica sa nu se inece cu ele). Apoi pun restul de coca cu seminte. Asa are si ea doua felii de painica sanatoasa.

Comentarii

Cris a spus…
Unde gasesc faina integrala?
Iepurasii Bucatari a spus…
Eu am gasit faina integrala de grau ecologica la plafar si la MegaImage, iar din cea normala (adica neecologica) la Real. Cu ambele a iesit la fel de buna.