Briose cu ciocolata

O reteta ideala pentru cei care adora briosele si a carei pregatire nu dureaza mai mult de 5 minute (plus inca 30 la cuptor). La varianta de mai jos, am ajuns dupa multe incercari (vreo 10) mai mult sau mai putin reusite, asa incat daca vreti sa va iasa din prima v-o recomand cu mult drag. Probabil ca nu m-as fi obosit atat, daca toata familia Iepurasilor n-ar fi iubit atat de mult briosele, Iepurasul Mare Degustator pe cele cu ciocolata, Iepurasa Mica-Mica pe cele cu mere si eu pe cele cu visine. Precum vedeti variante sunt o gramada, trebuie doar sa incercati sa vedeti care va place. Pentru inceput cea cu ciocolata sau cum zice englezul chocolate chips muffins...

Si pentru ca tot am inceput seria dedicatiilor, reteta de briose o dedic Doinei (sau lui Dodo, cum ii zice Bia-Iepurasa Mica-Mica), careia i-am si luat o tava de briose cu ocazia unei aniversari, tocmai pentru ca stiam ca isi dorea sa le faca. Bineinteles ca nu a facut nici pana in ziua de azi, ultimul motiv invocat fiind lipsa retetei. Asa ca special pentru Doina, am postat reteta de briose. Daca nu aveti tava speciala nu va speriati, exista si forme individuale de unica folosinta din aluminiu la supermarket. Si acum reteta...

Ingrediente :
3 oua
170 gr de unt moale (il scoti cu 10 minute inainte de a te apuca din frigider)
170 gr de zahar
230 g faina
100 g fulgi de ciocolata (se gasesc la supermarket; i-am si fotografiat ca sa-i vedeti mai bine)
1 plic de zahar vanilat (eu mai pun si putina esenta de rom sau migdale)
3 lingurite de praf de copt
7 linguri de lapte

Cum facem:
1. Inainte de a ne apuca de briose scoatem untul din frigider ca sa fie moale si usor de mixat.
2. Aprindem cuptorul ca sa fie incins cand vom baga briosele.
3. Punem toate ingredientele (in afara de ciocolata) in mixer si mixam bine.
4. Adaugam apoi fulgii de ciocolata si amestecam usor cu o lingura (daca vrem briosele simple nu mai adaugam ciocolata).

5. Umplem formele doar 3 sferturi, dupa ce intai am uns tava cu unt. (in supermarket, se gasesc si niste hartiute pe care le putem pune pe fundul tavii pentru impresie. Se fac la fel de bine si fara.)

6. Briosele le coacem la foc mediu 20 minute, apoi le incercam cu scobitoarea . Daca iese curata, inseamna ca s-au facut, daca nu, le mai lasam 10 minute.
7. Putem sa le pudram cu zahar pudra daca ne place (eu una nu ma dau in vant dupa el) sau le putem glazura cu ciocolata dupa ce s-au racit. Pofta buna!

Comentarii

Merg si cu fructe in loc de ciocolata?
Iepurasii Bucatari a spus…
Da, incearca cu afine sau cu bucatele de mere date prin scortisoara. Ultima varianta e preferata mea.