Branzica Almette

Dupa ce o sa gustati branzica aceasta, nu o sa mai cumparati in veci branza Almette sau Philadelphia. Unde mai pui ca se face foarte usor, nu necesita multe ingrediente si nu are nici E-uri, nici conservanti. Eu i-am spus "almete de casa". Hai sa vedem reteta!

Ingrediente:
400g iaurt mai gras (nu dietetic ; eu am folosit unul cu 4% grasime)
sare (jumatate de lingurita la 400g iaurt)
Cum facem almete de casa:
1. Amestecam iaurtul cu sarea.
2. Punem 3 filtre de cafea unul intr-altul (sau puteti folosi tifon pus in trei, dar eu n-am gasit asa ceva la mine in cartier). Filtrele le asezam pe o strecuratoare si aceasta pe un bol.
3. Varsam iaurtul in filtru. Scurgem zerul lasat de iaurt. Impachetam bolul cu folie transparenta si bagam la frigider. Peste 24 de ore, crema noastra de branza e gata de servit.
E delicioasa cu ceapa verde tocata fin si marar deasupra. In tarile arabe branzica aceasta se numeste labneh si se serveste intinsa pe lipie si presarata cu un condiment specific numit zaatar (daca n-aveti, puteti incerca cu menta uscata sau cimbru/oregano/busuioc).

Sfat pentru mamici: E ideala si pentru bebeii mici, eu cautand de mult o branzica pe care sa i-o dau Iepurasei Mici-Mici. Puneti mai putina sare atunci cand o pregatiti si, alaturi de cubulete de rosii, copiii vor savura tartinutele cu branza. Sau o puteti incerca si in reteta de cartofi frantuzesti cu branza la cuptor! Sunt deliciosi!

Comentarii

Anonim a spus…
Foarte buna. Si baietelului meu i-a placut.
Anonim a spus…
am sa incerc si eu ! ms pt reteta !
Iepurasii Bucatari a spus…
Cu placere. Te astept cu impresii dupa ce incerci reteta.
Anonim a spus…
cat timp se lasa la scurs iaurtul?
Iepurasii Bucatari a spus…
Ideal ar fi 24 ore. Dar eu il pun seara in frigider si dimineata imi fac deja un sandvis. Dupa care il las in continuare la scurs pana seara.